Until I Break

2017 - limited edition collector's book - an exploration of the inner experience between sensuality and mysticism

Thomas Sing - UNTIL I BREAK
an archeology of desire,
limited edition book of 300, signed, numbered & sealed
144 pages of previously unreleased images and texts
linen hard-cover with gold embossing, Swiss binding, gilt edged
measurements: 33.3x24.7x2.2 cm / wrapped in paper approx. 35.5x27.0x3.0 cm, 1310 gr.

Thomas Sing - UNTIL I BREAK
eine Archäologie des Begehrens,
limitierte Sammlerausgabe von 300, signiert, nummeriert & gesiegelt
144 Seiten zuvor unveröffentlichter Bilder und Texte
Leinen-Hardcover mit Goldprägung, Schweizer Broschur mit Goldschnitt
Maße: 33,3x24,7x2,2 cm / in Papier eingeschlagen ca. 35,5x27,0x3,0 cm, 1310 gr.

ISBN: 978-3-00-055804-7

#11-290: EUR 129,00 (VAT incl./ inkl. 7% MwSt.)
#1-10 / #291-300: price upon request / Preis auf Anfrage

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Inscription and intensity, memory and desire, lines and disruptions, blanks, abysses...

Thomas Sing's first book comes to grips with the intellectual and artistic references of more than two decades. It is an open invitation to hunt down their traces, a visual journey, just as tender as it is violent. By no means an anthology but a completely original work coming full-circle, providing a base for his new projects to dock onto.

With all its images shot on film, and its texts flashing through, Until I Break sets memories free, just to sweep them away. In their up-lighting, yet even more in their fading, they refer straight to that inner experience to which Sing's newest works are aiming like vectors of passion, whose beginnings and ends always lie outside the picture; to the point that can only be thought of as endlessly far way, where all perspectives collide, never in reach, but always with the vertiginous necessity of a corps obscur, a black hole.

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Inskription und Intensität, Erinnerung und Begehren, Linien und Brüche, Leerstellen, Abgründe...

Thomas Sings erstes Buch, eine Auseinandersetzung mit seinen intellektuellen und künstlerischen Einflüssen aus über zwei Jahrzehnten, ist in mehrfacher Hinsicht eine Spurensuche, eine visuelle Erkundung voller Zärtlichkeit und Gewalt, ein eigenständiges, in sich abgeschlossenes, aber für künftige Anschlüsse offenes Werk.

Auf Film fotografiert, von vereinzelten Textblöcken durchzogen, setzt Until I Break Erinnerungen frei, nur um sie wieder mit sich zu reißen. In ihrem Aufleuchten, noch mehr aber in ihrem Verlöschen verweisen diese auf jenen Bereich Innerer Erfahrung, auf den Sings neuere Arbeiten ausgerichtet sind wie Passionsvektoren, deren Beginn und deren Ende immer außerhalb des Bildes liegen: der unendlich weit zu denkende Punkt, an dem die Perspektiven zusammenschießen, nie in Reichweite, aber mit der schwindelerregenden Unumgänglichkeit eines corps obscur, eines Schwarzen Loches.



"[...] And de Sade's La nouvelle Justine on the shelf, like a hungry female shark in the middle of detective and love stories and other cheap books. The first novel I ever read, some time during (or rather exactly at the end of) my childhood.
The first time I consciously experienced this vertiginous desire: lines of destruction, transversals of self-abolition, the discovery of a truth in the other that is so powerful and hits me with such evidence and brutality to have me wishing it would bury and sweep me away. [...]
Being Justine... Being Juliette, too, which I ordered with some embarrassment at the library after my return, but still more Justine, notre intéressante héroine, my first shot if you like: all at once  intravenous, intracardial, intracerebral, intragenital, intraspiritual and irreversible. [...]" – text excerpt –



"[...] Und de Sades La nouvelle Justine im Bücherregal, wie eine hungrige Haiin inmitten von Groschen-, Liebes- und Spionageromanen. Der erste Roman, den ich je gelesen habe, irgendwann oder exakt am Ende der Kindheit.
Zum ersten mal die bewusste Erfahrung dieses schwindelerregenden Begehrens: Vernichtungslinien, Transversalen der Selbstauslöschung, die Entdeckung einer Wahrheit im Anderen, die so mächtig ist, die mich mit einer derartigen Evidenz und Brutalität trifft, dass ich von ihr begraben, überschrieben werden möchte. [...]
Justine sein. Auch Juliette sein, nach Heimkehr und schamhafter Bestellung in der Buchhandlung, doch mehr noch Justine, notre intéressante héroine, mein erster Schuss sozusagen, gleichzeitig intravenös, intrazerebral, intrakardial, intragenital, intraspirituell und irreversibel. [...]" – Textauszug –


"[...] Et La Nouvelle Justine de D.A.F. de Sade sur les étagères, comme un requin femelle affamé au milieu de romans à l'eau de rose, d'espionnage et de petite littérature. Le premier roman que j'aie lu, vers la fin, voire à la fin même de mon enfance.
Pour la première fois l'expérience consciente de ce désir vertigineux: des lignes d'abolition, d'extinction de soi, la découverte d'une vérité dans l'autre qui est si bouleversante, qui m'atteint d'une telle brutalité et d'une telle évidence, que je désire en être ensevelie, écrasée. [...]
Être Justine. Être Juliette aussi, après l'avoir commandé, honteuse, dans la librairie de ma ville, mais bien plus encore Justine, notre intéressante héroïne, mon premier shoot pour ainsi dire, tout à la fois intraveineux, intracardiaque, intracérébral, intragénital, intraspirituel et irréversible. [...]" – extrait du livre –

"[...] E La nouvelle Justine di de Sade sullo scaffale, come una femmina di squalo affamata in mezzo a libri gialli, rosa e da quattro soldi. Il primo romanzo che abbia mai letto, circa, o meglio esattamente, alla fine della mia infanzia.
Per la prima volta l’esperienza cosciente di questo vertiginoso desiderio: linee di abolizione, trasversali di dissoluzione del sé, la scoperta di una verità nell’altro, così potente, e che mi colpisce con tale evidenza e brutalità, da farmi desiderare di venirne sepolta, spazzata via. [...]
Essere Justine. Ma anche essere Juliette, che avevo ordinato in libreria, non senza un certo imbarazzo, al mio ritorno, ma più Justine, notre intéressante héroïne, praticamente la mia prima dose, al contempo intravenosa, intracardiaca, intracerebrale, intragenitale, intraspirituale e irreversibile. [...]" – estratto di testo –

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PRESS: http://kunstcollectif.com/thomas-sing-until-i-break/